^Powrót na górę

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne skierowane są do dzieci wymagających indywidualnego podejścia, łatwo rozpraszających się,czy nieśmiałych.  Są polecane również dzieciom, które mają zaburzenia funkcji wzrokowych, słuchowych bądź ruchowych. Jednym słowem do wszystkich dzieci, którym zaburzenia rozwojowe utrudniają opanowanie danych umiejętności, uznawanych za podstawowe. Każdy uczestnik terapii ma do zrealizowania indywidualny program terapii stworzony w oparciu o zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Podczas spotkań nauczyciel prowadzący / terapeuta stara się aktywizować swoich podopiecznych. Podczas zajęć dzieci uczą się nowych rzeczy i doskonalą umiejętności, które już zdobyły, umacniają wiarę we własne możliwości i są zachęcane
do większej samodzielności. Kluczowym celem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest pomoc dziecku w pokonaniu trudności. Prowadzący zajęcia nauczyciel/terapeuta korzysta
z różnorodnych metod wspomagania rozwoju psychofizycznego, by osiągnąć najlepsze wyniki w pomocy dzieciom.

W czasie zajęć wykorzystywane są najnowsze metody wspomagania rozwoju psychofizycznego, poprawy efektywności przyswajania treści programowych, korygowania
i kompensowania zaburzeń funkcji poznawczych.

Prowadzone są zajęcia, mające na celu:

  • ćwiczenie poprawy koncentracji uwagi na danej czynności, spostrzegawczości
  • ćwiczenie poprawy pamięci i logicznego myślenia
  • doskonalenie sprawności ruchowej
  • polepszanie funkcji wzrokowej wraz z funkcją orientacji przestrzennej
  • usprawnianie funkcji słuchowej
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli
  • usprawnianie integracji percepcyjno-motorycznej
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • poprawę umiejętności liczenia wraz wykonywaniem średniej trudności działań matematycznych

Podczas zajęć dobierane są odpowiednie techniki i metody wpływające pośrednio i bezpośrednio na poprawę osiągnięć dydaktycznych, co zdecydowanie wpływa na lepsze funkcjonowanie : poznawcze, fizyczne, emocjonalne i społeczne dziecka. Zajęcia nastawione są na eliminowanie ujemnych konsekwencji, podwyższanie samooceny i motywacji do nauki. Terapia ta dąży do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno-motorycznych. Podczas terapii występują elementy dogoterapii. Pies podczas zajęć staje się motywatorem w pracy dziecka. Dogoterapia to metoda wspomagająca proces terapii z udziałem odpowiednio wyszkolonego psa w celu pomocy osobom niepełnosprawnym i nieprzystosowanym społecznie. Udział psa – terapeuty służy wzmocnieniu terapii, wszechstronnie oddziałując na psychikę, odczucia i zdrowie dziecka. Zajęcia z psem pozwalają dziecku lepiej się rozwijać, znaleźć przyjaciela w psie i łatwiej nawiązać kontakty z rówieśnikami.

kk1

kk2


banner regionalny ue

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013


Administratorem danych osobowych jest Przedszkole Publiczne Nr 4, ul. Łączna 1, 98-100 Łask. Państwa dane są przetwarzane na podstawie zgody w celach: udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w mailu, komunikacji mailowej oraz dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń (do czasu ich przedawnienia wynikającego z przepisów prawa). Podanie danych jest dobrowolne, ale brak ich podania uniemożliwia dalszą komunikację. Dane mogą być ujawniane podmiotom świadczącym dla nas usługi (np. hostingodawca). Posiadają Państwo prawo dostępu do swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych oraz wniesienia sprzeciwu. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna na stronie www.pp4lask.com.pl