^Powrót na górę
Get Adobe Flash player

Rehabilitacja

 

Rehabilitacja  w naszym  przedszkolu to szereg różnych oddziaływań  prowadzonych w formie zabaw, ćwiczeń oraz gier ruchowych. Na zajęciach jest mnóstwo: ściskania i zgniatania, lepienia, wałkowania, ugniatania, przelewania, przesypywania, nawlekania, malowania i paćkania się, wąchania, słuchania, masowania i dotykania różnorodnych faktur, skakania, kopania (piłki), rzucania, łapania, oraz  wielozmysłowego poznawania świata. Dzieci oprócz zabaw plasteliną, ciastoliną czy piaskiem kinetycznym mają możliwość zabawy w różnych masach sensorycznych, do przygotowania których wykorzystywane są naturalne, bezpieczne składniki (np.: mąka pszenna, ziemniaczana, kukurydziana, krupczatka, kisiel, kasza manna, makaron oraz  aromaty do ciasta pobudzające dodatkowo zmysł węchu). Zajęcia są prowadzone indywidualnie.

Podczas zajęć wprowadzane są elementy różnych metod i programów wspierających rozwój dzieci, min.:

  • Terapia ręki,
  • Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
  • ćwiczenia naprzemienne wg metody Dennisona,
  • program aktywności M., Ch. Knillów "Dotyk i komunikacja",
  • integracja sensoryczna na co dzień,
  • dziecięcy aerobik oraz gimnastyka przy muzyce.

Wykonywane ćwiczenia i zabawy są dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci. Mają one przede wszystkim sprawiać im radość.

Cele główne:

  • Rozwijanie samoobsługi
  • Przygotowanie do czynności szkolnych (min. nauka poprawnego chwytu narzędzia pisarskiego, przygotowanie ręki do pisania)

Cele szczegółowe usprawniania ruchowego:

  • Poprawa ogólnej sprawności motorycznej
  • Wzmocnienie siły mięśniowej
  • Stymulacja koordynacji wzrokowo-ruchowej, wzrokowo-słuchowej, wzrokowo-ruchowo-czuciowej
  • Odczuwanie własnego ciała
  • Wzmacnianie wiary we własne siły

 

Osoba prowadząca: mgr Kamila Rzeźniczak

Ukończone studia oraz studia podyplomowe:

Pedagogika terapeutyczna z rehabilitacją,

Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna,

Oligofrenopedagogika

 

Certyfikowane szkolenia:

Neurofizjologiczne podstawy Integracji Sensorycznej – I stopień

Ruch Rozwijając wg Weroniki Sherborne – I stopień

Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej – I i II stopień

Logorytmika – ruch, słuch, słowo


banner regionalny ue

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013